İzmir Haberleri

Z Kuşağı Kuruyemiş Tüketiminde Lider: En Çok Bu Üçünü Tüketiyor

Uluslararası Kuru ve Kabuklu Meyveler Konseyi'nin (INC) yaptığı araştırmaya göre, Z kuşağı en çok yer fıstığı, badem ve ceviz tüketiyor.

Abone Ol

Uluslararası Kuru ve Kabuklu Meyveler Konseyi (INC) tarafından yapılan araştırmaya göre, Latin Amerika'da Z kuşağı en çok fıstık, badem ve ceviz tüketiyor. Araştırma, Z kuşağının sağlıklı ve besleyici atıştırmalıklar olarak fındık ve kuru meyveleri tercih ettiğini gösteriyor.

İhlas Haber Ajansı'nın haberine göre; Uluslararası Kuru ve Kabuklu Meyveler Kongresi (International Nut and Dried Fruit Council-INC), Latin Amerika'da Z kuşağının fındık, kuru meyve ve atıştırmalık tercihlerini açıkladı. Açıklamayı değerlendiren Ege İhracatçı Birlikleri Sürdürülebilirlik ve Organik Ürünler Koordinatörü Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Işık şu ifadelere yer verdi:

"INC, Latin Amerika'nın Z kuşağının beslenme tercihleri üzerine, fındık ve kuru meyve tüketimine odaklanan kapsamlı bir çalışma gerçekleştirdi. Z Kuşağı, bitki bazlı protein, enerji, vitaminler ve lif içeren sağlıklı gıdalara öncelik veriyor. Bu da sektörümüz için büyük bir avantaj. INC'nin araştırması, Z kuşağının fındık ve kuru meyveleri insan sağlığına yüksek faydaları nedeniyle tercih ettiğini ortaya koydu. Kuruyemiş ve kuru meyve tüketiminde Z Kuşağı çok büyük bir potansiyele sahip. Arjantin, Brezilya, Şili ve Meksika'da yapılan araştırmaya göre Z kuşağında yer fıstığı yüzde 99, badem yüzde 97 ve ceviz yüzde 94 tüketimi ile yüksek.”

Z Kuşağının En Çok Tükettiği 3 Kuruyemiş:

Uluslararası Kuru ve Kabuklu Meyveler Konseyi (INC) Türkiye Büyükelçisi Ahmet Bilge Göksan, “Z kuşağının en çok tükettiği kuruyemişler yer fıstığı, badem ve ceviz olurken, bunu kaju, fındık ve Antep fıstığı takip ediyor. Kurutulmuş meyvelerde de kuru üzüm, kurutulmuş kızılcık ve kuru erik önde geliyor. "Atıştırmalık kuşağı" olarak bilinen Z kuşağının yüzde 96'sı, öğünler arasında atıştırmalıklar tükettiğini, yoğurt, süt ürünleri ve taze meyveleri tercih ettiğini bildirdi. INC, fındık ve kuru meyvelerin tüketimini artırmak için pazarlama kampanyalarında bunların kullanımlarına ve sağlık açısından faydalarına odaklanılmasını öneriyor. INC, hedef kitlenin dikkatini çekmek için 3D animasyon ve yapay zeka teknolojisini içeren bir dizi video olan NutTunes'u başlattı. Kampanya, her pazara özel içerikle sosyal medyada yayınlanacak. Ayrıca dünyanın en büyük müzik platformu Spotify'da "The Nut Tunes" çalma listesi de mevcut” diye konuştu.

Kaynak: Haber Merkezi/İzmir Olay